menusearch
khatevizhehnews.ir

اوباما:400سال نژاد پرستی در امریکا قابل محو نیست

جستجو
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ | ۱۱:۶:۵۰
۱۳۹۹/۳/۱۵ پنج شنبه
(0)
(0)
اوباما:400سال نژاد پرستی در امریکا قابل محو نیست
اوباما:400سال نژاد پرستی در امریکا قابل محو نیست

 

اوباما از شهرداران و فرمانداران ایالتهای آمریکا خواست که در استانداردهای استفاده از قوه قاهره توسط پلیس بازنگری کنند و اصلاحاتی را در این زمینه اعمال کنند.

اولین رییس جمهوری سیاهپوست تاریخ آمریکا همچنین خطاب به جوانان این کشور گفت که اتفاقات وحشتناک روی داده در هفته گذشته فرصت شگفتانگیزی برای آمریکاییها ساخت تا «بیدار شوند».

وی روز گذشته نیز واکنش خشونتآمیز پلیس آمریکا در برابر معترضان را محکوم کرد و در عین حال، اقدامات خشونت بار برخی معترضان را غیرقابل قبول دانست.

اوباما رفتار آن دسته از معترضان را که اعتراض خود را به شکلی مسالمت آمیز بیان میکنند، ستود و گفت که بخش اعظم تظاهراتکنندگان مسالمتجو بودهاند، اما اقلیتی کوچک دقیقا به اقشاری ضربه زده اند که هدف از اعتراضات کمک به آنها بوده است.

اوباما همچنین تصریح کرد: خشونت، اقشاری را که خودبهخود در وضعیتی ناخوشایند به سر میبرند، نابود میکند و سبب میشود که اذهان عمومی از علل و ریشههای واقعی معضل منحرف شود.

«جورج فلوید» سیاهپوست آمریکایی ششم خردادماه به دست یک افسر پلیس سفیدپوست به نام «درک چاوین» در ایالت مینهسوتا کشته شد.

به دنبال قتل وی، تظاهرات گستردهای در شهر مینیاپولیس ایالت مینهسوتا صورت گرفت که به خشونت گرایید و به سراسر آمریکا گسترش یافت. تاکنون در این ناآرامیها هزاران نفر دستگیر و دست کم ۱۳ نفر کشته شده است.

موج اعتراضها به این اقدام نژادپرستانه تا پشت درهای کاخ سفید کشیده شد، به گونهای که نیروهای ویژه ضد شورش برای متفرق کردن معترضان اقدام به شلیک گاز اشکآور کردند.

 

هدر سایت
پرسش های متداول
کیان محل | سرویس خبری محله کیانشهر تهران در خبرگزاری خط ویژه
آخرین اخبار
به وقت غزه

به وقت غزه

۰۲/۱۲/۲۹