menusearch
khatevizhehnews.ir

به وقت غزه

جستجو
شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ | ۱۰:۴۳:۲۱
۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه
(0)
(0)
به وقت غزه
به وقت غزه

در عصر انفجار اطلاعات؛ روایت ها ست که «رویدادهای آتی» را می‌سازد. در این گزارش تحقیقی - تحلیلی قصد داریم روایت (خودمان) وبگاه خبری خط ویژه را از عملیات طوفان الاقصی برایتان بازگو کنیم و به سهم خحودمان سعی کنیم حرکتی هر چند کوچک در فرآیند تظلم خواهی مظلوم داشته باشیم.

 

15 اکتبر 2023 (7 مهر 1402): آغازی بر یک پایان

فارغ از اینکه ماجرا را چگونه روایت کنیم سرآغاز این «پدیده انسانی» از 15 اکتبر 2023 معادل 15 مهر 1402 آغاز شد البته ریشه ها و تاریخچه این پدیده خیلی عقب تر از تاریخ مذکور قابل رهگیری ست.

 

غربی ها معتقدند :

«حمله حماس به اسرائیل مجموعه‌ای از حملات هماهنگ بود که ۷ اکتبر ۲۰۲۳ توسط گروه شبه‌نظامی اسلام‌گرای فلسطینی حماس، از نوار غزه به مناطق مرزی اسرائیل انجام شد. حملاتی که توسط حماس و دیگر گروه‌های مسلح فلسطینی به عنوان عملیات طوفان الاقصی و توسط اسرائیل شنبه سیاه یا کشتار سیمحاط تورا خطاب شد و جنگ اسرائیل و حماس را در پی داشت.

 

» مشاهده منبع اطلاعاتی ویکی پدیا

 

 

روایت شیعی- ایرانی نیز بدین نحو بیانگر این رخداد و پدیده است: «

طوفانُ الْاَقْصیٰ عملیات نظامی نیروهای حماس علیه اسرائیل و در واکنش به جنایات رژیم صهیونیستی در کشتار فلسطینیان و هَتْک حرمت مسجدالاقصیٰ. این عملیات در منطقه مرزی میان غَزّه و سرزمین‌های اشغالی فلسطین و در ۱۵ مهر سال ۱۴۰۲ش (۷ اکتبر ۲۰۲۳م) آغاز و تا چندین روز ادامه داشت. در پی این حملات،‌ ابتدا نیروهای حماس برای مقابله با ادامه اشغالگری رژیم صهیونیستی، مناطقی از سرزمین‌های اشغالی را با راکت هدف قرار دادند و پس از آن به صورت زمینی وارد سرزمین‌های اشغالی شدند. گفته می‌شود در پی این عملیات، بیش از ۱۴۰۰ اسرائیلی کشته و ۳۰۰۰ نفر از آنان زخمی شدند. این عملیات شکستی بی‌سابقه برای اسرائیل ارزیابی شد.

پس از این عملیات،‌ نیروهای ارتش اسرائیل به نوار غزه حمله برده و تا ۱۰ دسامبر ۲۰۲۳م در این حملات ۱۷۹۹۷ کشته و ۴۹۲۲۹ نفر زخمی شده‌اند که بیشتر کشته‌ها زن و کودک بوده‌اند

»

مشاهده منبع اطلاعاتی ویکی شیعه

 

 

 

 

 

 

هدر سایت
پرسش های متداول
کیان محل | سرویس خبری محله کیانشهر تهران در خبرگزاری خط ویژه
آخرین اخبار
به وقت غزه

به وقت غزه

۰۲/۱۲/۲۹