menusearch
khatevizhehnews.ir

سرپرست صمت:ایجاد 50 هزار اشتغال مستقیم با افتتاح 200 طرح معدنی و صنعتی

جستجو
جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ | ۱۳:۲۶:۲
۱۳۹۹/۳/۲۷ سه شنبه
(0)
(0)
سرپرست صمت:ایجاد 50 هزار اشتغال مستقیم با افتتاح 200 طرح معدنی و صنعتی
سرپرست صمت:ایجاد 50 هزار اشتغال مستقیم با افتتاح 200 طرح معدنی و صنعتی

مشهد- ایرنا- سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: ظرفیت تولید فولاد در ایران در مدت زمان فعالیت دولتهای یازدهم و دوازدهم تاکنون با افزایشی به میزان دو برابر سالانه به تولید ۲۸ میلیون تن محصولات فولادی رسیده است.

حسین مدرس خیابانی روز پنجشنبه در مراسم بهرهبرداری واحدهای بزرگ صنعتی و معدنی در منطقه سنگان شهرستان مرزی خواف واقع در جنوب شرقی خراسان رضوی افزود: بزرگترین کارخانه کنسانتره کشور امروز با ظرفیت تولید سالانه پنج میلیون تن در منطقه سنگان شهرستان خواف فعال شد.

وی ادامه داد: تولید کنسانتره معادل نیمی از این حجم ظرفیت امروز آغاز شد و نیم دیگر آن ظرف کمتر از ۵۰ روز آتی بطور کامل به بهرهبرداری میرسد.

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: مجموع تولید ۵۷ و نیم میلیون تنی کنسانتره در ایران با بهرهبرداری امروز از کارخانه سنگان به ۶۲ میلیون تن در سال افزایش یافت.

وی افزود: بهرهبرداری دیگر طرحهای حوزه فولاد ظرف امسال ظرفیت تولید اسمی کشور را در این بخش راهبردی به ۴۲ میلیون تن افزایش میدهد.
مدرس خیابانی ادامه داد: ظرفیت تولید فولاد ایران در چشمانداز سال ۱۴۰۰ نیز به ۵۵ میلیون تن رسیده و بدین ترتیب کشورمان در تولید جهانی فولاد با دو پله صعود به رتبه هشتم در میان کشورهای تولیدکننده فولاد دست مییابد.
افتتاح ۲۰۰ طرح معدنی صنعتی
وی در ادامه اظهار داشت: با تاکیدات رییس جمهوری در خصوص تکمیل طرحها، وزارت صنعت به نمایندگی از "بخش تولید و کار جامعه" برنامهریزی منسجمی را طراحی و اجرا کرده است.

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: بر این اساس تا قبل از شهریور ماه سال ۱۴۰۰ هر هفته ۲۰۰ طرح بزرگ صنعتی و معدنی در سطح ایران افتتاح میشوند.

وی ادامه داد: بهرهبرداری این طرحهای بخش صنایع فولاد کشور آثار توسعهای قابل توجهی بر دیگر بخشهای تولید و صنعت ایران دارد.
مدرس خیابانی گفت: ۵۰ هزار نفر اشتغال مستقیم و چندین برابر اشتغال غیرمستقیم با بهرهبرداری این ۲۰۰ طرح بزرگ ایجاد میشود.
وی حجم سرمایهگذاری برای اجرای ۲۰۰ طرح بزرگ صنعتی را ۱۷۰ هزار میلیارد تومان اعلام و بیان کرد: این تعداد طرح از میان سه هزار و ۸۰۰ طرحی که افزون بر ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی در اجرا دارند انتخاب شدهاند
سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت در ادامه همچنین گفت: ظرفیت بینظیر مجموعه فولادسازی سنگان شهرستان خواف در شرقیترین نقطه ایران علاوه بر فراهم نمودن امکان تجارت مرزی، تضمینکننده امنیت در منطقه شرق کشور است زیرا اجرای چنین طرحهای بزرگی در مناطق مرزی ایجاد کننده مصونیت و امنیت است.
وی افزود: طرحهای بهرهبرداری شده امروز، در شرایط تحریم جهانی علیه کشورمان و به دست توانمند مهندسان داخلی اجرا شدند.

دو واحد صنعتی و معدنی تولید گندله آهن و کنسانتره سنگآهن در منطقه سنگان شهرستان مرزی خواف امروز ۲۲ خرداد با حضور سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت از طریق ارتباط ویدئو کنفرانس با رییسجمهوری اسلامی ایران افتتاح شدند.
واحد صنعتی معدنی توسعه فراگیر سناباد یکی از این واحدها است که با سرمایهگذاری ارزی ۱۱۷ میلیون یورو و سرمایهگذاری ریالی ۲۵۰ میلیارد تومان ساخته شده و ظرفیت آن تولید سالانه دو و نیم میلیون تن گندله آهن است. مجموع سرمایهگذاری ارزی و ریالی این طرح صنعتی معدنی هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان است.
اجرای طرح صنایع معدنی فولاد سنگان خواف خراسان هم با چهار هزار میلیارد تومان سرمایهگذاری در این منطقه برای ۵۰۰ نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد کرد. این واحد صنعتی معدنی ظرفیت تولید سالانه پنج میلیون تن کنسانتره سنگ آهن را دارد.
مجتمع سنگآهن سنگان با ذخیره یک میلیارد تُن، یکی از ۱۰ معدن بزرگ سنگآهن جهان و تامینکننده خوراک اولیه تولید ۱۷.۵ میلیون تُن کنسانتره، ۱۵ میلیون تُن گندله و پنج میلیون تُن سنگآهن در حوزه صنایع فولادی جمهوری اسلامی ایران است.
مجموعه کانسارهای سنگان با در اختیار داشتن ۳۰ درصد ذخایر سنگآهن کشور در گسترهای به طول ۲۲ کیلومتر و عرض ۱۰ کیلومتر در ۳۰۰ کیلومتری جنوب شرقی مشهد، ۴۰ کیلومتری جنوب شرقی شهر خواف و ۱۸ کیلومتری شمال شرقی سنگان در جنوب شرقی خراسان رضوی و نزدیک مرز افغانستان قرار دارند.
مرکز شهرستان ۱۵۰ هزار نفری خواف با ۱۲۳ کیلومتر مرز مشترک با افغانستان در فاصله ۲۶۷ کیلومتری جنوب شرقی مشهد واقع است

هدر سایت
پرسش های متداول
کیان محل | سرویس خبری محله کیانشهر تهران در خبرگزاری خط ویژه
آخرین اخبار
به وقت غزه

به وقت غزه

۰۲/۱۲/۲۹