menusearch
khatevizhehnews.ir

طراحی داخلی

جستجو
جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ | ۶:۴۷:۱۹
سه شنبه دوم شهریور ۹۵
(0)
(0)
طراحی داخلی

تاریخچه رشته طراحی دکوراسیون داخلی، که البته به اختصار با عنوان طراحی داخلی نیز از آن یاد می‌شود به اواخر قرن هجدهم و اوایل قرن نوزدهم باز می‌گردد. جایی که پیش از آن هر چه در مورد طراحی و اجرا وجود داشته بر اساس ذوق قریحه درونی و به صورت غریزی انجام می‌گرفته است. از آنجایی که طراحی داخلی و رشد آن موجبات توسعه جامعه و رشد معماری را در پی داشته است، اتصال این بخش با اتفاقات انقلاب صنعتی، نمود تحول عظیمی در این رشته را خبر می‌دهد. از آنجا که در دنیا تمامی اصطلاحات اختصاصی شده‌اند، طراحی داخلی با دکوراتور داخلی تعاریفی جداگانه به شمار می‌رود. البته ما وجود ایده‌های ناب و تکرار نشدنی دیزاین های درونی را در گذشته‌های کهن را انکار نمی‌کنیم؛ صحبت ما در این مقاله در راستای پیدایش تعریف تخصصی رشته طراحی دکوراسیون داخلی و تحصیل آکادمیک و دانشگاهی آن است.

 

رشته طراحی دکوراسیون داخلی

 

برای فهم بیشتر موضوع، تفاوت بین دکوراتور داخلی و طراح داخلی را برای شما بیان می‌کنیم.

طراح داخلی کسی است که عادات و افکار مردم را شناسایی کرده و فضاهای کاربردی برای آنها خلق می‌کند. دکوراسیون نیز مجموعه‌ای ابزار و لوازمی است که برای زیباتر شدن و متمایز کردن محیط خانه و هر محیط درونی در ساختمان نامیده می‌شود. در مجموع، طراح داخلی می‌تواند دکوری را طراحی کند، اما دکوراتور فقط وظیفه اجرا یا پیاده سازی را بر عهده دارد. دکوراتور مجری و طراح داخلی مدیر اجرایی محسوب می‌شود.

یک دکوراتور داخلی از لحظه‌ای که شروع به گوش کردن موارد درخواستی کرده تا لحظه اتمام کار، همواره به چیزی جز پیاده کردن تمام جزییات از پیش برنامه ریزی شده و هدف گذاری شده فکر نمی‌کند.

حالا که دیدگاه نسبتاً کلی در مورد طراحی دکوراسیون داخلی برای شکل گرفته است می‌خواهیم در مورد رشته طراحی دکوراسیون داخلی و جزییات آن مطالبی را بیان کنیم.

رشته طراحی دکوراسیون داخلی از جمله رشته‌های پر طرفدار میان علاقه مندان ورود به دانشگاه های داخلی و خارج از کشور است و این موضوع ارتباطی به داخل و یا خارج ایران نداشته و نشان از محبوبیت آن دارد. طریقه ورود به این رشته از دبیرستان و از شاخه کار و دانش است. ورود به رشته معماری سرآغاز رسیدن به رویای تبدیل شدن به یک طراح دکوراسیون داخلی است.

در کنار این بخش موسسه‌های آموزش عالی و هم چنین برخی فعالان این عرصه دوره‌های تخصصی این رشته را به صورت آزاد برگزار می‌کنند و در انتها احکامی را با عناوین مندرج در آن که تأیید می‌کند شخص این دوره را گذرانده است به وی اعطا می‌شود

نظرات کاربران
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

بستن
*نام و نام خانوادگی
* پست الکترونیک
* متن پیام

0 نظر
هدر سایت
پرسش های متداول
کیان محل | سرویس خبری محله کیانشهر تهران در خبرگزاری خط ویژه
آخرین اخبار
به وقت غزه

به وقت غزه

۰۲/۱۲/۲۹